La relació entre el Core i el Sòl Pèlvic

El fet de tenir un core tonificat aporta un rendiment superior en l’activitat física alhora que millora la qualitat de vida, ja que és responsable de controlar, entre d’altres possibles pèrdues d’orina.
Relación entre el suelo pélvico y el core - fisioteràpia - PHYSIO Clínica d'Osteopatia i Fisioteràpia

Quan parlem del tractament en el sòl pelvià hem de tenir present altres elements del nostre cos que estan estretament relacionats a ell i tenen un paper molt important en el seu correcte funcionament. En el món de l’esport es parla des de fa temps del Core i de la seva importància a l’hora de practicar qualsevol disciplina esportiva.

El core és la capa de músculs més profunda situada just al centre del nostre cos, les abdominals, el diafragma, lumbars, els multífids que envolten les vertebres i el sòl pelvià que seria la base de tot. Aquests elements treballen de forma coordinada amb els teixits i músculs del sòl pelvià i entre tots ells formen una mena de corsé que treballa de forma automàtica per tal de donar-nos suport i l’estabilitat. El fet de tenir un core tonificat aporta un rendiment superior en l’activitat física alhora que millora la qualitat de vida, ja que és responsable de controlar, entre d’altres possibles pèrdues d’orina.

El sòl pelvià funciona de manera coordinada amb la resta d’elements que formen el core i com qualsevol altre grup muscular, es pot debilitar, afectant a la coordinació del conjunt.

 

El teu core actua de manera coordinada?

Per saber-ho t’has de col·locar panxa enlaire amb les cames lleugerament flexionades i les mans sobre la panxa tal i com es mostra a la imatge. Només cal tossir i observar com reacciona la panxa. Si es contrau cap endins els músculs del core treballen coordinadament. Si la panxa s’eleva, hi ha una descoordinació en el treball dels músculs del core i és necessari fer una visita a un fisioterapeuta per tal de detectar i corregir el problema.

Un dels problemes més freqüents resultat d’aquesta descoordinació es la incontinència urinària que es presenta davant d’un esforç com tossir, riure o saltar que es veuen accentuades en els casos en que el sòl pelvià no és prou fort.

Quines són les causes de debilitament i descoordinació del sòl pelvià?

  • Embaràs i part
  • Dolor pèlvic o lumbar
  • Mals hàbits posturals
  • Càrregues de pes sense vigilar la postura
  • Esports d’impacte o abdominals hiperpressius.

Per tant en alguns casos no n’hi haurà prou de realitzar exercicis de kegel o entrenar només el sòl pelvià sinó que caldrà involucrar treball al resta d’elements del nucli o core, essent indispensable un diagnòstic professional.

 

Aquest artícle ha estat creat per:

Fisioterapeuta especialista en Sòl pèlvic

Els articles són propietat intel·lectual de
PHYSIO Clínica d’Osteopatia i Fisioteràpia

Per a més informació podeu emplenar el nostre formulari de contacte.
O trucar-nos directament al 972 20 71 62.