Quina relació hi ha entre el Sòl Pelvià i el Core?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on linkedin
LinkedIn
El fet de tenir un core tonificat aporta un rendiment superior en l’activitat física alhora que millora la qualitat de vida, ja que és responsable de controlar, entre altres possibles pèrdues d’orina.
Relació entre el core i el sòl pelvià

Index de continguts

78 / 100

Quan parlem del tractament en el sòl pelvià hem de tenir present altres elements del nostre cos que estan estretament relacionats a ell i tenen un paper molt important en el seu correcte funcionament. En el món de l’esport es parla des de fa temps del Core i de la seva importància a l’hora de practicar qualsevol disciplina esportiva.

Què és el Core?

El core és la capa de músculs més profunda situada just al centre del nostre cos, les abdominals, el diafragma, lumbars, els multífids que envolten les vèrtebres i el sòl pelvià que seria la base de tot. Aquests elements treballen de forma coordinada amb els teixits i músculs del sòl pelvià i entre tots ells formen una mena de corsé que treballa de forma automàtica per tal de donar-nos suport i l’estabilitat. El fet de tenir un core tonificat aporta un rendiment superior en l’activitat física alhora que millora la qualitat de vida, ja que és responsable de controlar, entre altres possibles pèrdues d’orina.

El sòl pelvià funciona de manera coordinada amb la resta d’elements que formen el core i com qualsevol altre grup muscular, es pot debilitar, afectant la coordinació del conjunt.

Relació entre el Sòl Pelvía y el Core

El teu Core actua de manera coordinada amb el teu Sòl Pèlvic?

Per saber-ho t’has de col·locar panxa enlaire amb les cames lleugerament flexionades i les mans sobre la panxa tal i com es mostra a la imatge. Només cal tossir i observar com reacciona la panxa. Si es contrau cap endins els músculs del core treballen coordinadament. Si la panxa s’eleva, hi ha una descoordinació en el treball dels músculs del core i és necessari fer una visita a un fisioterapeuta per tal de detectar i corregir el problema.

Un dels problemes més freqüents resultat d’aquesta descoordinació és la incontinència urinària que es presenta davant d’un esforç com tossir, riure o saltar que es veuen accentuades en els casos en què el sòl pelvià no és prou fort.

Exercicis del Core amb el Sòl Pelvià
Exercicis per al Sòl Pelvià

Quines són les causes de debilitament i descoordinació del sòl pèlvic?

  • Embaràs i part
  • Dolor pèlvic o lumbar
  • Mals hàbits posturals
  • Càrregues de pes sense vigilar la postura
  • Esports d’impacte o abdominals hiperpressius.

Per tant en alguns casos no n’hi haurà prou de realitzar exercicis de Kegel o entrenar només el sòl pelvià sinó que caldrà involucrar treball a la resta d’elements del nucli o core, essent indispensable un diagnòstic professional.

Tània Sánchez-Blanco

Tània Sánchez-Blanco

Fisioterapeuta. Número de col·legiada: 8276

Sobre PHYSIO

PHYSIO és un centre mèdic de Girona especialitzat a guarir o pal·liar el dolor i afeccions de persones de totes les edats mitjançant l’osteopatia, la fisioteràpia, massatges i altres teràpies físiques.

Segueix-nos a

Altres articles

Visita les nostres especialitats

Ens vols enviar un missatge?

id Aliquam mattis quis eleifend ut dolor. tristique