Fisioteràpia amb diatèrmia

La diatèrmia, radiofreqüència o tecarteràpia, és una mateixa tècnica avançada i no invasiva, que consisteix en la transmissió de corrents d’alta freqüència a l’interior dels teixits. Així, s’estimulen les cèl·lules augmentant el metabolisme, facilitant el tractament d’estructures profundes difícils d’activar amb altres teràpies.

La diatèrmia capacitiva s’utilitza en teixits més vascularitzats i superficials com per exemple la pell, el teixit adipós o la musculatura.

La diatèrmia resistiva la utilitzem per tractar teixits més profunds i menys vascularitzats com ossos, tendons, lligaments  i musculatura profunda.

Tractaments habituals amb diatèrmia

Tractament uroginecològic

Tractaments del sòl pelvià, com ara el vaginisme, la disparèunia, incontinència d’esforç, prolapses, cicatrius de cesàries, episiotomies o estrips, diàstasis dels rectes abdominals, flacidesa, sequedat vaginal a conseqüència de la menopausa... Així com millorar la funcionalitat i l’estètica de l’abdomen, per exemple d’un postpart.

Fisioteràpia traumatològica

Lesions musculars, ruptures fibril·lars, distensions, contractures, tendinopaties (com per exemple tendinitis o tendinosis del manegot dels rotadors), esquinços lligamentosos, fascitis plantars, espolons calcanis, capsulitis adhesives, edemes ossis, cicatrius hipertròfiques o queloides,...

Fisioterapia esportiva

Relaxació muscular, reducció de la sobrecàrrega, disminució àcid làctic, drenatge de substàncies de rebuig, rigidesa, absorció d’hematomes i edemes, disminució del dolor per lesió, acceleració del temps de recuperació de lesions (ruptures musculars, distensions, tendinopaties, esquinços...)

Fisioestètica

La radiofreqüència estimula el col·lagen millorant les estries i cicatrius. Té un efecte reafirmant, difumina les taques, les arrugues, ajuda a la disminució de cel·lulitis, . L’utilitzem en tractament del lipedema, en la disminució de retenció de líquids, de greix localitzat i de la flaccidesa.

Preguntes Freqüents

Recull de preguntes freqüents que ens fan els nostres pacients.

Tens més preguntes?

La diatermia està especialment indicada per a diverses afeccions musculoesquelètiques i de teixits tous, com ara:

• Dolor crònic: la diatermia pot ajudar a alleujar el dolor associat a les afeccions cròniques, com ara la artritis o les lesions de les espatlles.

• Lesions musculares: la diatermia pot accelerar la curació de les lesions musculars i reduir la inflamació.

• Tendinitis: la diatermia pot ser útil per alleujar el dolor i accelerar la curació de les tendinitis, com ara la tendinitis de la pols.

• Artritis: la diatermia pot ajudar a reduir la inflamació i el dolor associat a l’artritis.

• Lesions de la pell: la diatermia pot ser utilitzada per accelerar la curació de les ferides o les cremades a la pell.

La diatèrmia pot tenir algunes contraindicacions, incloent:

• Embaràs: La diatèrmia pot ser perillosa per al fetus durant l’embaràs, per això és important evitar-la durant aquest període.

• Implants metàl·lics: Els implants metàl·lics, com els marcapassos o les pròtesis de maluc, poden interferir amb la diatèrmia i ser perillosos per al pacient.

• Malalties de la pell: Les malalties de la pell, com les úlceres o les infeccions, poden empitjorar o ser exacerbades per la diatèrmia.

• Tumors: La diatèrmia no és adequada per a les persones amb tumors, ja que pot agravar la situació.

• Sensibilitat a la calor: Les persones amb una elevada sensibilitat a la calor poden sentir molèsties durant la diatèrmia.

La sensació durant una sessió de diatèrmia pot variar en funció de la intensitat i la durada de la sessió, així com de les característiques individuals de cada pacient. Algunes persones descriuen una sensació de calor o de picor a la zona tractada, mentre que altres no senten gaire cosa. En general, la diatèrmia no és dolorosa i el pacient pot estar còmode durant la sessió.

El nombre de tractaments necessaris per obtenir resultats òptims depèn de diversos factors, com ara la severitat de la condició, la zona tractada i la resposta individual del pacient. En general, es requereixen de 5 a 10 sessions per obtenir resultats notables, encara que en alguns casos es poden requerir més sessions.

Necesites més informació?

Contacta amb nosaltres