L’Embaràs i el Sòl Pèlvic

L’embaràs és una etapa molt important pel sòl pèlvic, ja que el cos de la dona experimenta transformacions que repercuteixen en ell. I aquest període decisiu de nou mesos culmina amb un moment clau el part.
Suelo pélvico y embarazo - PHYSIO Clínica de Osteopatía y Fisioterapia

L’embaràs és una etapa molt important pel sòl pelvià, ja que el cos de la dona experimenta transformacions que repercuteixen en ell. I aquest període decisiu de nou mesos culmina amb un moment clau el part.

Per aquest motiu i altres que anirem parlant, penso que és molt important una bona preparació al part.

embarazopart

Perquè és tan important aquesta preparació al part?

  • Per conèixer, localitzar i sentir els músculs del sòl pelvià.
  • Per ser capaç de contraure i relaxar de forma aïllada la musculatura del sòl pelvià i treballar correctament.
  • Per enfortir aquesta musculatura i així evitar incontinència urinària durant l’embaràs, sobre tot en l’últim trimestre, i després del part.
  • Per mantenir una correcta higiene postural, que unit a un bon enfortiment del sòl pelvià, contribuirà a evitar l’aparició d’un prolapse (descens d’un òrgan pelvià)
  • Per identificar la teva musculatura abdominal i poder activar el transvers de l’abdomen en el moment de treball de part quan l’equip t’ho demani.

parto 2

  • Per aprendre a elastificar els músculs del sòl pelvià mitjançant el massatge perineal, que ens ajudarà a una millor dilatació i evitar esquinçaments o episiotomia en el moment de l’expulsiu.

 epistomia1epistomia2

Consells pel postpart immediat (48h-6ªsetmana):

  • Control d’una bona postura, en el moment de donar el pit, estar sentada, dempeus. Evitar la bipedestació perllongada (estar dreta molta estona).
  • Evitar carregar pes.
  • No realitzar exercicis abdominals tradicionals. En el seu lloc, fer exercicis hipopressius.
  • Iniciar contraccions de sòl pelvià.
  • Fer contracció de sòl pelvià davant dels esforços, riure, esternudar, tossir,…
  • En el moment de la defecació evitar maniobra de valsalva (fer força per empènyer), evitar el restrenyiment amb una bona hidratació i dieta rica en fibra.
  • No mantenir relacions sexuals.

Consells pel postpart, a partir de la 6ªsetmana:

  • Important fer una valoració toraco-abdominal per avaluar la competència de la musculatura abdominal i la presència de diàstasi dels rectes de l’abdomen i la sínfisis púbica.
  • Mantenir la protecció del sol pelvià davant de les situacions d’hiperpressió, com són els esternuts, riure, carregar pes,…. contraient el sòl pelvià abans de l’esforç.
  • Fer exercicis hipopressius.
  • Valorar l’estat del sòl pelvià i les possibles cicatrius d’episiotomia i/o esquinçaments.
  • Iniciar un protocol d’exercicis de sòl pelvià per millorar l’estat del múscul i així evitar possibles complicacions com incontinència urinària, fecal o dolor en les relacions sexuals.

Objectius del tractament postpart:

  • Tonificar els músculs abdominals i poder evitar la diàstasi abdominal.

diastasis

  • Millorar la consciència i percepció dels músculs del sòl pelvià.
  • Normalitzar i augmentar el to del periné, així com tractar les possibles cicatrius.
  • Corregir i prevenir les disfuncions del sòl pelvià com els prolapses, incontinència urinària, fecal,…
  • Millorar la sensibilitat en les relacions sexuals.
  • Automatitzar la contracció del sòl pelvià davant de qualsevol esforç en la nostra vida diària (aixecar pes, esternudar, riure, tossir,…).

embarazo3

 

Aquest artícle ha estat creat per:

Osteòpata D.O. i gerent de PHYSIO.

Els articles són propietat intel·lectual de
PHYSIO Clínica d’Osteopatia i Fisioteràpia

Per a més informació podeu emplenar el nostre formulari de contacte.
O trucar-nos directament al 972 20 71 62.

elit. pulvinar sem, amet, quis, Lorem ut ut in felis tempus
cookies

Aquesta web utilitza cookies per obtenir dades estadístiques de la navegació dels seus usuaris. Si continues navegant considerem que acceptes el seu ús.